language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

۲ مردادماه، روز تجلیل از آموزش دهندگان دیابت گرامی باد

آمار منتشرشده از سوی فدراسیون بین المللی دیابت حاکی است که بیش از ۴۱۸ میلیون نفر از بزرگسالان در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند و تا ۲۵ سال آینده این رقم به بیش از ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید!

برآوردها نشان از افزایش دوبرابری عده مبتلایان به دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا دارد یعنی ۳۵ میلیون و چهارصدهزارنفر به ۷۲ میلیون و صدهزار نفر خواهد رسید. در ایران نیز بیش از ۱۲ درصد بزرگسالان به دیابت مبتلایند که به معضلی بهداشتی – درمانی و اجتماعی بدل شده است!

دستور العمل های بالینی سال‌هاست به ما توصیه می کند هرفرد دیابتی باید از آموزش های لازم برخوردار شود. این آموزش ها باید بلافاصله بعد از تشخیص دیابت آغاز گردد و سپس نیز بر اساس نیاز بیمار ادامه یابد. این آموزش ها نه فقط فرد دیابتی بلکه اطرافیان وی را نیز باید دربرگیرد.طبق نظر کارشناسان علوم رفتاری ، اصولا تغییرهر رفتار، زمانی میسر است که: ۱- به فرد اطلاعات مربوط به رفتار هدف داده شود ۲- انگیزه کافی برای مشارکت در تغییر رفتار و اعمال رفتار جدید به وجود آید. دو نکته ذکر شده ، مهم ترین و برجسته ترین وظایف یک آموزش دهنده است. اما از سوی دیگر ، سیاستگزاران ، متخصصان و دست اندرکاران اجرایی نیز باید از چنین افرادی حمایت کنند تا ایشان همچنان بتوانند انگیزه خویش را در ادامه این فعالیت پر مسئولیت و نیازمند تلاش مستمر ، حفظ نمایند. در همین راستا ، انجمن دیابت ایران به سهم خود، روز ۲ مرداد ماه را روز تجلیل از آموزش دهندگان دیابت نامگذاری کرده است. این روز مصادف با عروج معصومانه بانوی انجمن دیابت ایران ؛ شادروان مهندس فاطمه طالقانی است. کسی که به حق می توان وی را سمبل یک آموزش دهنده متعهد دانست.

به همین مناسبت انجمن دیابت ایران برای نوزدهمین بار در تاریخ ۵ مردادماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر سمینار یک روزه ای در محل سالن همایش حسینیه ارشاد برگزار می‌نماید. ورود به این سمینار برای عموم آزاد بوده و همه علاقمندان می‌توانند در این همایش بصورت رایگان شرکت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »