language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

اخبار وتازه ها

اعتیاد به گوشیهای هوشمند

امروزه تقریباً حدود دوسوم  از بزرگسالان ‌ آمریکایی صاحب یک گوشی هوشمند هستند که در اوایل سال ۲۰۱۴ این مقدار ۵۸ درصد بوده است.

در حقیقت ۶۱ درصد از شما کسانی که در حال حاضر این متن را می‌خوانید، احتمالاً از طریق گوشی‌های هوشمند خود این کار را انجام می‌دهید.

البته محبوبیت گوشی‌های هوشمند، چندان هم عجیب نیست، این گوشی‌ها به شما اجازه می‌دهند که همواره با دنیای پیرامون خود در ارتباط باشید، کارهای خود را سامان‌دهی کنید و سرگرم باشید.

این رایانه‌های کوچک نیاز ما را به دفترچه تلفن، کاغذ یادداشت و دوربین عکاسی برطرف کرده‌اند؛ اما حقیقت این است که این دوستان کوچک چندان هم بی‌عیب و نقص نیستند.

برای فهمیدن این‌که گوشی‌های هوشمند دقیقاً چه تأثیری بر سلامت دارند ادامه مقاله را بخوانید:

اعتیاد شدید:

علی‌رغم آنچه که ممکن است برخی تصور کنند، اعتیاد به گوشی‌های هوشمند یک پدیده کاملاً واقعی است. نتایج حاصل از یک سری تحقیقات نشان داده‌اند که دانشجویان دختر به‌طور متوسط، روزانه ۱۰ ساعت از وقت خود را صرف کار کردن با تلفن‌های همراه خود، گشت و گذار در اینترنت و ارسال پیامک می‌کنند و این بسیار بیشتر از وقتی است که در کنار دوستان خود صرف می‌کنند.

بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که ۳ نفر از هر ۵ نفر دارنده گوشی هوشمند، نمی‌توانند بیش از ۶۰ دقیقه از تلفن همراه خود دور باشند.

بنابراین چه چیزی باعث می‌شود که ما به‌جای درگیر شدن در زندگی واقعی مشتاق کار کردن با تلفن‌های همراه خود باشیم؟

متخصصین چنین اظهار می‌دارند که هنگامی‌که شما صدای دریافت پیام یا زنگ گوشی هوشمند خود را می‌شنوید مغز تان تحت تأثیر دوپامین و سروتونین قرار می‌گیرد. دوپامین و سروتونین دو ماده شیمیایی نشاط ‌آور هستند و تأثیر آن‌ها بر مغز شبیه تأثیری است که مواد مخدر بر مغز می‌گذارند.

حقیقت این است که نوموفوبیا (ترس از بدون تلفن همراه ماندن) هم‌اکنون به‌عنوان یک مسئله جدی به رسمیت شناخته‌شده است.

ازجمله دیگر آسیب‌هایی که گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای سلامت شما داشته باشند، می‌توان به آسیب عصبی، خشم، افسردگی و اضطراب اشاره نمود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »