language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

سرطان

توصیه های تغذیه ای برای مبارزه با سرطان معده

سرطان معده چهارمین سرطان شایع در جهان است. اگرچه هر فردی ممکن است به این سرطان دچار شود اما وقوع آن در مردان و افراد بالای ۵۵ سال محتمل‌ تر است

علاوه بر جنسیت، سن و عوامل دیگری که می‌توانند در بروز خطر ابتلا به این سرطان تأثیر داشته باشند، مشخص‌شده است که برخی از عوامل تغذیه‌ای خاص، در افزایش خطر ابتلای شخص به سرطان معده مؤثر می‌باشند و این در حالی است که رعایت برخی نکات تغذیه‌ای نیز می‌تواند احتمال بروز این سرطان را کاهش دهد.

در ادامه این مقاله راهنمایی‌های مفیدی آورده شده است که می‌تواند در جلوگیری از بروز سرطان معده به شما کمک کند.

نکته مهم:

توصیه‌هایی که در این مقاله ارائه می‌شوند، نمی‌توانند جایگزین توصیه‌های پزشک و یا متخصص تغذیه شما شوند، بنابر این همواره به توصیه های پزشک متخصص خود توجه داشته باشید.

غذا هایی را که حاوی کورستین (Quercetin) می باشند را مصرف کنید:

از این موضوع که خوراکی های حاوی کورستین را به مقدار زیاد، در رژیم غذایی خود مصرف می کنید، اطمینان حاصل کنید.

کورستین  یک  فلاونوئید است که دارای خاصیت بسیار قوی ضد سرطانی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی می باشد که با غلظت بالایی در پیاز (هم پیاز قرمز و هم پیاز سفید) وجود دارد

از مصرف پروتئین بیش از حد خود داری کنید:

درسال ۱۹۰۲ جان ریش که یک محقق سرطان اسکاتلندی بود، کشف کرد که یکی از سلاح‌های اولیه بدن برای مقابله از خود در برابر سرطان پانکراتین (pancreatin) است.

پانکراتین در حقیقت یکی از اجزای آنزیم هضم کننده پروتئین است اما این آنزیم وظیفه دیگری نیز دارد و آن ریشه کن کردن سرطان است.

رژیم های غذایی سرشار از پروتئین، به شدت این آنزیم را در گیر هضم پروتئین می کنند و بنابراین اجازه مبارزه با سرطان را به آن نمی دهند.

مصرف چربی ها به ویژه چربی‌های حیوانی را محدود کنید:

پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از چربی های حیوانی، با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده در ارتباط است. یکی از ترکیباتی که به نظر می رسد، در این زمینه نقش کلیدی بازی می کند، آراشیدونیک اسید (arachidonic acid) نامیده می شود. این ماده در گوشت های قرمز چرب و زرده تخم‌مرغ یافت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و توصیه‌های کامل‌تر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »