language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

اخبار و تازه ها

رژیم غذای مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از چربی های گیاهی غیر اشباع می باشد، درست به اندازه داشتن یک رژیم غذایی کم چرب در کاهش وزن مؤثر است.

نتایج حاصل از یک سری تحقیقات که اخیراً صورت گرفته اند، این موضوع را نشان داده است که تأثیرات داشتن یک رژیم غذایی کم چرب برای کاهش وزن بهتر از اثری که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای (نوعی سبک غذا خوردن که در آن چربی های گیاهی به وفور یافت می شوند) بر کاهش وزن دارد، نمی باشد. شواهد بیشتری نشان می دهند که، این نوع چربی مصرفی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نه صرفا مقدار آن.

سرپرست این تحقیقات، دکتر Ramon Estruch, و همکاران ایشان از دانشگاه CIBER OBN که واقع در اسپانیا می باشد، چنین اظهار داشته اند که، یافته های ایشان دستور العمل های پیشین مربوط به رژیم غذایی را که برای مدت ها از رژیم های غذایی کم چرب حمایت می کردند را به چالش می کشد.

دکتر Estruch افزودند، با وجود اینکه بیش از ۴۰ سال است که از سیاست های تغذیه برای پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب حمایت می شود، اما ما شاهد تاثیر کمی بر افزایش میزان چاقی در میان افراد جامعه هستیم.

ایشان در ادامه ذکر کردند: مطالعات ما نشان داده است پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای که غنی از چربی های گیاهی نظیر آجیل و روغن زیتون می باشد، نسبت به رژیم های غذایی کم چرب، به میزان کمتری وزن بدن و یا اندازه دوره کمر را افزایش می دهد.

تنها محاسبه مجموع کالری و مجموع چربی، برای قضاوت درمورد خطرات و مضرات کارآمد نیست.

دکتر Ramon Estruch و همکارانش در این زمینه می گویند، نتایج حاصل از تحقیقات آنها نشان داده است، افزایش مصرف چربی های گیاهی نسبت به پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب، بیشتر می تواند باعث کاهش وزن و اندازه دور کمر شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »