language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

کلیه

سرطان کلیه چیست؟

سرطان کلیه تنها یک نوع از سرطان های گوناگونی است که ارگان های بدن را در گیر می کند و از کلیه ها منشأ می گیرد. کلیه ها دو اندام لوبیایی شکل هستند که اندازه هر یک تقریباً به اندازه یک مشت بسته می باشد

آن ها در پشت اندام های شکمی واقع شده اند و در دو سمت ستون فقرات (به صورت قرینه) قرار گرفته اند. در بزرگ‌سالان، شایع ترین نوع سرطان کلیه، کارسینومای سلول های کلیوی یا renal cell carcinoma می باشد.

البته گفتنی است، انواع نادرتری از سرطان های کلیه نیز وجود دارند که ممکن است بروز یابند. کودکان خردسال، بیشتر ممکن است به نوعی از سرطان کلیه که تومور ویلمز (Wilms’ tumor) نامیده می شود دچار شوند.

به نظر می رسد، بروز سرطان کلیه رو به افزایش است. یکی از علل این امر، ممکن است این موضوع باشد که کشف این بیماری بهتر شده است و علت آن می تواند این واقعیت باشد که تکنیک های تصویر برداری نظیر تصویر برداری توموگرافی کامپیوتری یا همان سی تی اسکن، بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرند.

این آزمایشات می توانند سرطان کلیه را به صورت اتفاقی شناسایی کنند.

علائم ابتلا به سرطان کلیه چه می باشند؟

سرطان کلیه، معمولاً در مراحل اولیه منجر به بروز علائم یا نشانه هایی نمی شود، اما در مراحل پیشرفته تر علائم سرطان کلیه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • وجود خون در ادرار که می تواند باعث صورتی یا قرمز شدن ادرار شود و یا رنگ آن را تیره کند
  • احساس کمر درد، درست در زیر دنده ها که با گذشت زمان برطرف نمی شود
  • کاهش وزن
  • خستگی مفرط
  • تب متناوب

البته گفتنی است که داشتن علائم ذکر شده، لزوماً به معنای ابتلا به سرطان کلیه نمی باشد ولی در صورت مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »