language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

دیابت

سویا وپیشگیری از دیابت در زنان

مصرف سویا می‌تواند از بروز دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی  در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS جلوگیری کند. 

بر طبق نتایج حاصل از مطالعاتی که در مجله انجمن غدد درون‌ ریز به چاپ رسیده است، مصرف سویا می تواند برای بهبود سوخت و ساز بدن و سلامت قلب و عروق در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOSمفید باشد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS یک بیماری بسیار شایع در زنان است که بر چگونگی کارکرد تخمدان ها تأثیر می‌گذارد. زنان مبتلا به این اختلال، عادات ماهانه نامنظمی دارند و دارای سطوح بالایی از ” هورمون های مردانه” در بدن خود می باشند.

این زنان همچنین تخمدان هایی با کیست های متعدد دارند. این کیست ها دائم بزرگ می شوند و حاوی کیسه هایی پر از مایع هستند که تخمک ها را احاطه کرده است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS، علل ایجاد ۷۰ درصد از ناباروری ها در زنان محسوب می شود و احتمال خطر ابتلا به بیماری های جدی نظیر مقاومت به انسولین را در یک زن افزایش می دهد و مقاومت به انسولین خود می تواند احتمال خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

PCOS همچنین با دیگر سندرم های متابولیک که منجر به ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی می شوند نیز در ارتباط است.

حدود ۵ تا ۱۰ درصد از زنانی که در سن باروری قرار دارند تحت تأثیر PCOS  می‌باشند که تنها کم‌تر از نیمی از این افراد متوجه بیماری خود می شوند.

مصرف سویا مقاومت به انسولین و سطح کلسترول بد را در خون کاهش می دهد:

طی مطالعاتی که توسط  Mehri Jamilian  و Zatollah Asemi,بر روی ۷۰ زن مبتلا به PCOS که بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن داشتند صورت گرفت؛ مشخص شد که تجویز soy isoflavone به طرز چشم گیری سطح انسولین در گردش و سایر نشانگر های بیولوژیکی مرتبط با مقاومت به انسولین که می توانند منجر به دیابت نوع ۲ شوند را کاهش می دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »