language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
مهدیشهر
آذر ۴, ۱۳۹۶, ۱:۲۴ ق.ظ
اغلب صاف
اغلب صاف
9°C
فشار کنونی: 1020 mb
سرعت باد: 11 km/h غرب
اطلاعات بیشتر...
 

دیابت

میوه های مفید برای بیماری دیابت را بشناسید

میوه‌ها نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت حذف شوند، چراکه خوراکی هایی سرشار از ارزش تغذیه‌ای می‌باشند. اما یک فرد مبتلا به دیابت، باید به ‌اندازه و سایز هر وعده میوه‌ای که مصرف می‌کند؛ به دقت توجه داشته باشد، چراکه اغلب میوه‌ها می‌توانند حاوی کربوهیدرات بالایی باشند که این موضوع می‌تواند به‌ نوبه خود سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهد.

میوه‌های مناسب برای همه رژیم ‌های دیابتی:

میوه‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره‌شده است، چند مورد از بهترین میوه‌هایی هستند که ممکن است باب طبع بیماران دیابتی باشند زیرا در بردارنده کربوهیدرات به نسبت پایینی می باشند.

بهترین میوه ها برای بیماران دیابتی کدام هستند؟

پاسخ به این سؤال چندان هم آسان نیست، چرا که وقتی صحبت از کنترل بیماری دیابت و رژیم غذایی به میان می‌آید، بیماران دیابتی معمولاً با توجه به‌ شدت بیماری‌شان رویکردها و شدت پایبندی متفاوتی نسبت به رژیم غذایی خود دارند.

لیست‌های متنوعی در این زمینه وجود دارند، مثلاً رژیم غذایی کم قند، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و یک سری رژیم‌های غذایی که هر نوع خوراکی حاوی بیش از مقدار مشخصی کربوهیدرات را حذف می‌کنند.

ما فرض می‌کنیم اکثر افرادی که چنین سؤالی را مطرح می‌کنند، در حقیقت می‌خواهند بپرسند که کدام میوه‌ها کمترین کربوهیدرات را دارا می‌باشند و در کنار آن بیشترین فایده را برای کمک به کنترل دیابت دارند.

در ادامه به چند نوع از میوه‌هایی که می‌توانند با هر نوع رژیم غذایی انطباق یابند؛ اشاره‌شده است. گفتنی است تمام مواردی که در این قسمت نام‌ برده می‌شوند، از خانواده توت ‌ها می‌باشند. در افراد مبتلابه دیابت و سایر افراد دچار بیماری‌های دژنراتیو، توت‌ها سزاوار توجه فرانی می‌باشند.

توت سیاه:

در هر سه‌چهارم فنجان توت سیاه، ۱۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مطالعات نشان داده‌اند ممکن است به کاهش فشارخون و کلسترول کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها کمک‌کننده باشند.

 

تمشک:

هر یک فنجان تمشک در بر دارنده ۱۵ گرم کربوهیدرات می باشد. در میان تمام میوه‌هایی که در این لیست به آن‌ها اشاره می‌شود، تمشک‌ها بالاترین میزان کربوهیدرات را دارا می‌باشند. همچنین قابل‌ ذکر است که تمشک سیاه یکی از بالاترین جایگاه‌ها را در لیست میوه‌های ضد سرطان دارا می‌باشد.

ازجمله سایر میوه‌هایی که در این لیست به آن‌ها اشاره ‌شده است می‌توان مواردی نظیر توت‌فرنگی، بلو بری و کرن بری را نام برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید