language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

سرطان

تشخیص دقیق سرطان پروستات

طبق مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه کمبریج که در مجله (PLOS) به چاپ رسیده است، مردان دارای سرطان پروستات می توانند اطلاعات دقیق تری از خطر مرگ و برنامه درمان شان داشته باشند.

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در مردان می باشد و ریسک پیشرفت بیماری و خطر مرگ ناشی از آن در زمان تشخیص بیماری و  شناسایی آن در غدد پروستات بسیار متفاوت می باشد.  تشخیص دقیق خطرات بیماری برای برنامه ریزی درمان مناسب که ممکن است جراحی و یا کنترل با روش های معمول باشد و همچنین مشاوره و پشتیبانی نیز است بسیار مهم می باشد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از ۱۰۰۰۰ مرد بریتانیایی مبتلا به سرطان پروستات، محققان این افراد را در ۵ گروه با سطوح مختلف خطر مرگ ناشی از پروستات، سطح آنتی ژن مخصوص پروستات (PSA)، مراحل بیماری، درجه تومور تشخیص داده شده توسط تکه برداری (Biopsy) دسته بندی کردند.

دوگروه بزرگ مردان مبتلا به سرطان پروستات به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفتند. این روش در پیش بینی خطر مرگ سرطان در مقایسه با سیستم ۳ محوری که در اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد، کاربردی تر است.

نویسنده مقاله اشاره می کند، به دلیل اینکه این تحقیق با تکیه بر سوابق ثبت سرطان با پیگیری در بازه زمانی کوتاهی (متوسط ۶ تا ۹ سال) است، مطالعات مستقل  بیشتری که محدودیت ندارند، مورد نیاز می باشد.

در مقابل این چشم انداز،  محققان  مرکز سرطان (Memorial Sloan Kettering) در نیویورک و اوهایو ایالات متحده امریکا، با اشاره یه این مقاله اهمیت برآورد دقیق خطر در تصمیم گیری پزشکان در نحوه درمان سرطان پروستات را یادآوری کردند.

مترجم: مهسا امام پور

لینک منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »