language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

سرطان

جلوگیری از سرطان پستان

سرطان پستان، فقط خواندن این عبارت می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در بانوان گردد و این امر کاملاً طبیعی است. تقریباً همه یک نفر را در اطرافیانشان سراغ دارند که با این مشکل مواجه شده باشد؛ اما این روزها خبرهای خوب فراوانی درباره این سرطان به گوش می‌رسد. درمان‌ها بهتر شده‌اند و ما بیش‌تر از همیشه با روش‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری آشنا شده‌ایم.

این توصیه‌های ساده می‌توانند به شما کمک کنند تا احتمال ابتلا به سرطان پستان را در خود کاهش دهید.

باید در نظر داشت که اگرچه همه روش‌ها برای همه افراد کارآمد نیستند اما درمجموع می‌توانند تغییرات خوبی را ایجاد کنند.

۱- وزن خود را تحت کنترل نگاه ‌دارید:

اگرچه گفتن این حرف آسان است و اغلب زیاد آن را می‌شنویم، اما حفظ وزن سالم یک هدف مهم برای همه افراد می‌باشد. داشتن اضافه‌وزن (به‌خصوص بعد از دوران یائسگی) می‌تواند احتمال خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها ازجمله سرطان پستان را افزایش دهد.

۲- ازنظر جسمی فعال باشید:

ورزش کردن در زمینه پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان، دومین جایگاه را دارد و زنانی که روزانه حداقل به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت جسمی دارند، در معرض خطر کم‌تری برای ابتلا به سرطان پستان می‌باشند.

همچنین باید در نظر داشت که انجام ورزش به ‌صورت منظم، بهترین راه برای تحت کنترل نگاه‌ داشتن وزن می‌باشد.

۳- میوه‌ها و سبزیجات را به مقدار کافی مصرف کنید:

پیروی از یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند به پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان، کمک کند. سعی کنید میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد مورد استفاده قرار دهید.

۴- سیگار نکشید:

هم افراد سیگاری و هم افراد غیر سیگاری می‌دانند که سیگار کشیدن تا چه اندازه برای سلامتی مضر است. سیگار بالاترین رتبه را در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و حداقل    ۱۵سرطان‌گوناگون، ازجمله سرطان پستان دارد. سیگار کشیدن همچنین باعث ایجاد بوی بددهان، خرابی دندان‌ها و نیز به وجود آمدن چین‌و چروک می‌شود.

۵- غربالگری را فراموش نکنید:

باوجود اختلاف‌نظرهای فروان در مورد غربالگری، مطالعات نشان می‌دهند که غربالگری سرطان پستان، می‌تواند زندگی افراد را نجات دهد. اگرچه انجام غربالگری باعث ایجاد نشدن سرطان نمی‌شود، اما می‌تواند کمک کند تا سرطان را در ابتدایی‌ترین مراحل آن، یعنی زمانی که هنوز قابل‌  درمان است تشخیص دهیم.

بسیاری از زنان می‌توانند انجام ماموگرافی به‌صورت منظم را از سن ۴۰ سالگی آغاز کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »