language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

ام اس

مدیریت علائم در بیماری ام اس

مشکلات ناشی از بیماری ام اس، راه حل دارند!

مالتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس، به رشته های عصبی و میلین (غلافی که از این رشته ها محافظت می کند) موجود در مغز و نخاع، آسیب می زند.

بسته به جایی که این  آسیب رخ می دهد، بیماری ام اس، ممکن است منجر به بروز طیف گسترده ای از علائم شود، اما با وجود همه این موارد و تاثیراتی که این بیماری بر زندگی شما می گذارد، راه هایی وجود دارد که می توان زندگی را لذت بخش تر و بهتر کرد.

امیدواریم خواندن توصیه هایی که در ادامه آورده شده است، برایتان کمک کننده باشد:

 

خستگی مفرط (Fatigue )

۴ نفر از هر ۵ نفر بیمار مبتلا به ام اس با مشکل خستگی مفرط دست و پنجه نرم می کنند. اگر این مشکل، موضوعی است که شما را نیز در گیر کرده است، یک کار درمانگر یا پزشک  می تواند، راه هایی برای ذخیره انرژی تان به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید، همه فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

لیست کار های روزانه خود را اولویت بندی کنید و کار هایی که انجام آنها برایتان ضروری تر به نظر می رسد را هنگامی که انرژی بیشتری دارید انجام دهید. در مورد اینکه چه اندازه از دیگران کمک می گیرید و  تا چه اندازه تمایل دارید از مشارکت آنها بهره ببرید، واقع بین باشید.

مشکلات مربوط به تعادل:

داشتن احساس عدم تعادل و سرگیجه در بیماران ام اس بسیار متداول است. استفاده منظم از یک عصا یا واکر می تواند در جلو گیری از زمین خوردن بسیار موثر باشد. همچنین در مورد این مشکل خود با تیم پزشکی خود  صحبت کنید. درمان هایی که به شما ارائه می شود، ممکن است شامل تمرینات فیزیو تراپی و دارو های مربوط به امراض حرکتی و حالت تهوع باشد.

مشکلات راه رفتن:

خستگی مفرط ناشی از ام اس، مشکل تعادل، بی حسی پاها ، سفتی عضلات و ضعف ، همه و همه می توانند راه رفتن را به یک چالش تبدیل کنند، اما این ها بدین معنا نیست که شما در خانه زندانی شده اید. استفاده از وسایل کمکی مثل عصا ، واکر و صندلی چرخ دار، می تواند عبور و مرور را برای شما آسان تر کند.

از دیگر مواردی که بیماران مبتلا به ام اس با آن دست به گریبان هستند می توان به مشکلات مثانه، درد، یبوست و مشکلات حافظه اشاره نمود که برای همه آن ها راه حل هایی ارائه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »