language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

سرطان

جلوگیری از سرطان پوست

جلوگیری از سرطان پوست

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ۲ اقدام مهم و حیاتی هستند که می‌توان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، انجام داد.

بسیاری از سازمان‌های مربوط به آکادمی درماتولوژی آمریکا (American Academy of Dermatology) دستورالعمل‌های مفیدی را در مورد بهترین کارهایی که می توان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست انجام داد، منتشر کرده اند.

در این مقاله به برخی از مهم ترین توصیه هایی که در این زمینه ارائه شده است،  می پردازیم:

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هنگام درخشش آفتاب پرهیز کنید:

متخصصین پوست، توصیه می کنند که بهتر است بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر تا جایی که امکان دارد به دنبال یافتن سایه و مسیری که آفتاب کمتری به آن می تابد باشید، حتی در زمستان یا روز هایی که هوا ابری است.

در طول سال از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید:

اگرچه کرم های ضد آفتاب تمام اشعه مضر فرابنفش را فیلتر نمی کنند، اما با این حال می توانند پوست شما را مقداری در برابر آفتاب محافظت نمایند.

کرم های ضد آفتاب را به صورت منظم استفاده کنید و آن را تمدید نمایید:

برای اثر بخشی بهتر کرم های ضد آفتاب، ۳۰ دقیقه پیش از آنکه از منزل خارج شوید، کرم را روی صورت خود بمالید و وقتی که از منزل خارج شدید، هر ۲ ساعت یک‌بار آن را تمدید نمایید.

همچنین چنانچه با آب در تماس بودید یا هنگامی که به مقدار زیادی عرق کردید یا صورت خود را با دستمال پاک کردید نیز باید کرم را تمدید کنید.

 

پوست خود را بپوشانید:

برای محافظت از پوستتان در برابر آن بخشی از اشعه فرابنفش که توسط کرم ضد آفتاب فیلتر نمی شود، از لباس هایی که دارای بافتی منسجم باشند، استفاده کنید.

همچنین پوشیدن البسه تیره رنگی که بازو ها و پاها را بپوشانند و نیز استفاده از یک کلاه لبه‌دار پهن برای محافظت از صورت و گردن، توصیه می شود.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تنها بخشی از مهم ترین توصیه هایی هستند که توسط متخصصین ارائه می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »