language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

سرطان

پیشگیری از سرطان کولون

اگرچه سرطان کولون به عنوان یک سرطان مهم، چندان مورد اهمیت قرار نمی گیرد، اما در حقیقت باید توجه بیشتری به این سرطان بشود.

این سرطان، سومین سرطان شایع در ایالات متحده امریکا می باشد که سالانه در ۱۴۰۰۰۰ نفر تشخیص داده می شود و بیش از یک میلیون نفر در این ایالت زندگی می کنند که ابتلا به سرطان کولون در تاریخچه پزشکی ایشان مشاهده می شود.

اما با همه این تفاسیر خبر خوبی هم در مورد سرطان وجود دارد و آن این است که سرطان کولون، قابل پیشگیری است.

خوشبختانه ۷۵ درصد از همه موارد ابتلا به سرطان کولون، با کارهایی که هر فردی می تواند انجام دهد؛ قابل پیشگیری هستند.

با به کار بردن توصیه هایی که در ادامه آورده شده اند، می توانید خطر ابتلا به این سرطان را در خود کاهش دهید:

به صورت منظم غربالگری انجام دهید

انجام آزمایش های منظم برای سرطان کولون، تنها راه و بهترین راه برای محافظت از خودتان در برابر ابتلا به سرطان کولون می باشد. غربالگری می تواند سرطان را در مرحله ای که هنوز قابل درمان است، تشخیص دهد و جلو پیشرفت آن را بگیرد.

در وزن سالم باقی بمانید

به جز سیگار کشیدن، هیچ چیز به اندازه اضافه وزن و چاقی احتمال ابتلا به سرطان را در فرد افزایش نمی دهد. حداقل ۱۱ سرطان مختلف وجود دارند که با اضافه وزن و چاقی در ارتباط هستند و یکی از آنها سرطان کولون است.

سیگار نکشید

اگرچه این موضوع آنقدر روشن است که دیگر نیاز به یاد آوری ندارد، اما نکشیدن سیگار بهترین کاری است که می توانید برای سلامت خود انجام دهید.

سیگار کشیدن یکی از بزرگترین عوامل خطر ابتلا به بیماری های جدی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و آمفیزم است. سیگار کشیدن یکی از عمده ترین عوامل ابتلا به بیش از ۱۴ نوع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ است.

مصرف گوشت های قرمز، به خصوص گوشت های فرآوری شده را محدود کنید

مصرف زیاد گوشت‌های قرمز مثل همبرگر، می تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را افزایش دهد و مصرف گوشت های فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس حتی بیشتر این، خطر را افزایش می دهد. سعی کنید بیش از ۳ وعده در هفته از این موارد استفاده نکنید، البته اگر بتوانید کمتر آنها را مورد استفاده قرار دهید برایتان بهتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »