language – انتخاب زبان
پرداخت آنلاین
شماره حساب ها
عضویت
وضعیت آب و هوا
اعلان خطا از سرویس دهنده!:
Connection Error:http_request_failed

ام اس

توصیه هایی برای بیماران ام.اس

آیا پزشکتان به ‌تازگی بیماری ‌ام اس را در شما تشخیص داده است؟ توصیه هایی که در این مقاله ارائه  شده است؛ به شما کمک خواهد نمود تا با تشخیص این بیماری، درمان آن و نیز سایر امور مربوط به بیماری تان کنار بیایید.

تشخیص بیماری مالتیپل اسکلروزیس، ممکن است بسیار ناراحت کننده و دردناک باشد. شاید فکر کنید که بسیار تنها هستید ولی در واقع این طور نیست.

این بیماری یک بیماری بسیار شایع  نورولوژیکی (عصبی) در بزرگسالان جوان می باشد که معمولاً در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی حمله می کند.

طبق نتایج تقریباً ۴۰۰۰۰۰ نفر در ایالات‌متحده و ۳/۲ میلیون نفر در سراسر جهان دچار بیماری ام اس هستند.

راه هایی برای کنار آمدن با تشخیص بیماری:

اگر به تازگی متوجه بیماری ام اس خود شده اید، پیروی از توصیه های زیر می تواند به شما در مدیریت بیماری تان کمک کند:

تا می توانید در مورد بیماری خود یاد بگیرید:

تصورات و باور های غلط بسیاری در مورد بیماری ام اس وجود دارد و بدون دانستن حقایقی در مورد این بیماری، تحمل خبر تشخیص این بیماری می تواند برایتان ترسناک تر باشد. ام اس در حقیقت یک بیماری مزمن خود ایمنی است که بر روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد. این بیماری بر اثر حمله سیستم ایمنی بدن به میلین که پوشش سلول های عصبی در مغز و نخاع می باشد، اتفاق می افتد.

از این موضوع که تشخیص بیماری تان قطعی است، اطمینان حاصل کنید:

تشخیص بیماری ام اس کار آسانی نیست، بنا بر این ، مشخص شدن این موضوع که شما مبتلا به ام اس هستید، ممکن است زمان بر باشد. برای تشخیص قطعی این بیماری به تست های زیادی نیاز است، این تست ها ممکن است شامل ام.آر.آی، ای . پی و انجام تست آنالیز مایع نخاعی باشد.

باید این موضوع را درک کنید که علائم این بیماری غیر قابل پیش بینی هستند:

هیچ دو نفر مبتلا به ام اسی، علائم کاملا یکسان ندارند و علائم شما نیز ممکن است با گذشت زمان، تغییر کند. علائمMS  می تواند شامل بی حسی، تاری دید، از دست دادن تعادل، ضعف هماهنگی، لکنت زبان، لرزش، خستگی شدید، مشکلات حافظه، اختلال عملکرد مثانه، فلج، کوری و مواردی از این دست باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک منبع

مترجم: ندا جلیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

Translate »